Landskamper ikväll

Som dom flesta vet så är det landskamper lite här och var i världen ikväll. Så jag har då tänkt att försöka tippa dom olika matcherna.

Makedonien - Spanien

Spanien ställer upp med ett tungt lag. Med två tunga målskyttar på topp, Torres och Villa. Jag själv vet inte så mycket om Makedoniens lag. Men den här matchen ska Spanien vinna varje dag i veckan.

Mitt tips: 0-3
Slutresultat: 2-3

Schweiz - Italien

Schweiz har som Makedonien inte lika tungt lag som motståndarna. Men det finns något namn jag känner igen. Som till exempel Philip Degen som spelar i Liverpool. Sen är det inte så många fler jag känner igen. Medans Italien har Buffon i mål. Zambrotta, Cannavaro, Chiellini och Criscito som backar. Gilardino som är på topp som vet hur man gör mål. Men jag tror inte att detta blir något målkalas. Känns som att det kommer vara en ganska lam match.

Mitt tips: 1-2
Slutresultat: 0-0


Holland - England

Här kan man verkligen säga att det är ett stjärnmöte. England kommer med stjärnor som, Wayne Rooney, John Terry, Rio Ferdinand, Ashley Cole, Frank Lampard m.m. Men Holland vill inte vara sämre. Dom har tagit med spelare som, Wesley Sneijder, Arjen Robben, Robin Van Persie, Rafael Van Der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar m.m.
Detta kommer verkligen bli en sevärd match.
Dom tre senaste gångerna dom här lagen har möts så har dom spelat oavgjort. Tror på att det blir oavgjort en fjärde gång. För ingen av lagen kommer spela lysande fotboll nu när det är träningslandskamp.

Mitt tips: 1-1
Slutresultat: 2-2


Liechtenstein-Portugal

Har inte så mycket att säga om den här matchen. Portugal ska vinna den här matchen utan problem. Portugal har inte med sig Ronaldo pga sjukdom, men detta ska vara en walk in the park för dom.

Mitt tips: 0-4
Slutresultat: 0-3

Estland-Brasilien

Brasilien ställer upp med deras stjärnspelare medans Estland har ett mindre namnkunnit lag. Brasilien har Robinho, Nilmar, Tardelli och Fabiano att spela som forwards. Det kommer gå tungt för Estland. Estland har två spelare som spelar i svenska klubbar och dom är Kristen Viikmäe (Jönköping Södra) och Vladimir Voskoboinikov (Syrianska).

Mitt tips: 0-5
Slutresultat: 0-1

Sverige - Finland

Den här matchen kommer bli intressant. Sverige ställer upp med en 4-4-2 uppställning. Med Elmander och Berg på topp. Hoppas att Berg storspelar som han gjorde i U21. Dom ställer även Eddie Gustafsson i mål. Så Isaksson får sitta på bänken, det får även Viktor Elm göra. Jag trodde att han skulle få starta efter storspelet i U21 och i Allsvenskan. Så nu hoppas vi på en Sverige seger ikväll.

Mitt tips: 3-1
Slutresultat: 1-0


Det fanns fler matcher att skriva upp men det blev helt enkelt för mycket. Har inte riktigt tid med alla. Senare efter matchen kommer slutresultaten komma upp hära. Nu hoppas vi på storspel från Sveriges sida så vi vet att vi har ett starkt lag. Dom måste även göra mål som dom har haft problem med. Aja, uppdatering kommer senare ikväll!

UPPDATERING:
Som ni ser så hade jag riktigt mycket fel på tipsen till matcherna. Speciellt Estland mot Brasilien.


Kommentarer
Postat av: Simon #1 Laholm

vilken kanal sänder dem sverige?

2009-08-12 @ 16:20:05
Postat av: SL

Kanal 8 och Viasat Sport

2009-08-12 @ 17:51:37
URL: http://justfootball.blogg.se/
Postat av: linus

viktor elm satt på bänken, ja.

Men han har inte spelat i allsvenskan sen hösten 08 och han var inte med i u21, du pratar om hans lillebror rasmus som var skadad i foten

2009-08-18 @ 09:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0