Freestyle Footballers

Satt och kollade på Youtube när jag kom in på freestyle inom fotboll. Då slog det mig att dom borde ju klara sig rätt bra i vanlig fotboll. Alltså i lag som Valencia, Barcelona, Real Madrid m.m. För dom har ju en jäkla teknik.
Varför plockar inte storklubbarna freestyle fotbollslirare?
För mig är det givet att vissa borde lira i något proffslag. Två namn som jag har fått upp ofta när jag har sökt efter freestylefilmer är Falcao och Jermaine Vanenburg. Dom grabbarna är riktigt galna, dom borde ju lira i något proffslag i vanlig fotboll.
Varför spelar inte dom i nån storklubb i vanlig fotboll?

Här nedanför är en film som visar lite freestyle.


Kommentarer
Postat av: T

Freestyle och vanlig fotboll är helt olika grejer.

Okej, inte helt olika men en freestylare som kommer med i ett proffslag utan någon som helst spelförståelse är ganska körd.



Har en kompis som håller på endast med freestyle och är inte med i något fotbollslag. Han äger mig på att freestyla men jag kan dribbla förbi honom hur lätt som helst.



De flesta freestylare har inga groundmoves, det är mest trixeri för dem, när det väl kommer till att dribbla förbi en annan spelare klarar dem det inte.

2009-08-09 @ 00:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0